Florian Gintenreiter
Director of Photography • Colorist • Editor

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About me

I learned my craft the traditional way — lighting and exposing 16mm and 35mm negative film.

With the high cost of filmstock, I needed to be both efficient and proficient to be able to deliver high-quality work at an acceptable budget.

Digital cinematography has brought down the cost of filmstock and equipment considerably, but has also tempted filmmakers to put less care in shooting.

Quality is often sacrificed for quantity and way too much mediocre footage ends up in the cutting-room. Editors have to waste hours on end sifting through massive ammounts of material instead of editing creatively.

I strife to bring the same care and diligence from cinematic shooting over into today's fast moving digital world. That way the client can benefit from both the speed and lower costs that digital cinematography has to offer.

I've been involved in digital imaging from it's inception and I am a bit of a nerd when it comes to pixels, colorspaces, codecs, post-production pipelines, cameras, sensors, lenses, drone and all other sorts of filmmaking gear.

I currently own and operate a Sony PXW-FS7 digital cinema camera package, some lighting- and audio equipment as well as an editing- and color correction-suite.

That makes me a one-stop-shop for small production needs but I love being part of a larger production crew.

– Florian

Über mich

Ich habe mein Handwerk traditionell gelernt: mit 16- und 35mm photochemischem Film.

Wegen der hohen Kosten von analogem Filmmaterial, musste ich lernen kompenent und effizient zu arbeiten, um qualitativ hochwerte Arbeit abzuliefern.

Digitale Kameras haben die Material- und Equipmentkosten stark reduziert, was viele Filmemacher dazu verleitet weniger Sorgfalt beim Dreh walten zu lassen.

Nach dem Prinzip Quantität vor Qualität landet oft viel zu viel mittelmäßiges Rohmaterial im Schnittraum. Cutter verschwenden zu viel Zeit die Mange an Material zu überblicken, Zeit die ihnen beim kreativen Schnitt fehlt.

Ich versuche auf digitalen Kameras mit der gleichen Sorgfalt zu drehen wie früher auf Film. Auf diese Weise profitieren Kunden sowohl von der Flexibilität als auch von den niedrigeren Kosten digitaler Workflows.

Ich bin seit dem Aufkommen digitaler Bildgebung dabei und ein bisschen "nerdy": Pixel, Farbräume, Codecs, Postproduktionsworkflows, Kameras, Sensoren, Objektive, Dronen und vieles andere Filmequipment ist meine Passion.

Ich habe eigenes broadcastfähiges Kamera-, Ton- und Lichtequipment und betreibe einen Schnitt- und Farbkorrekturplatz.

Das macht mich sozusagen zum one-stop-shop für kleine Produktionen, noch viel lieber arbeite ich aber als Teil eines größeren Produktionsteams.

– Florian

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